Ha bejelölöd a csillag melletti négyzetet, akkor megjegyzem, és ha legközelebb jössz, rögtön ez az iskola fog megjelenni.
> Bersek József Általános Iskola > Aktuális > Erdei iskola 6.a osztály-„Foltos szalamandra lesen ”

Erdei iskola 6.a osztály-„Foltos szalamandra lesen ”

Két napos erdei iskolai kiránduláson vett részt a 6.a osztály május 9-10-én a Stájer-házaknál.

Fotóalbum
Csapatokat alkottunk és délelőtt az esős idő miatt az iskolában oldottunk meg érdekes feladatokat. E
béd után a szülők autóval vittek fel minket a Stájer-házakhoz. Szerencsére az idő is megjavult. Vidáman foglaltuk el a szállásunkat.
Varga Laci bácsi erdész várt minket. Érdekes előadást tartott a Stájer-házak történetéről, majd a közelben fakadó Ciklámen -forrás melletti vizes élővilágot néztük meg.
Hihetetlen volt számunkra mennyi apró élőlény él egy ilyen kicsi vízgyűjtőben. Foltos szalamandra lárvákat, apró rákokat, óriás szúnyog lárvákat láttunk. Állítólag egy óriási vízisikló ide jár esténként vacsorázni. Megismerkedtünk a környék védett növényvilágával.
Elsétáltunk az Öreg bükk Tanösvényen, ahol forgatható táblák segítségével az erdő sokféleségét tanulmányoztuk. A túra után szórakoztató, gyűjtő feladatot kellett megoldanunk, amit már előre elkészített papírból kivágott kezekre és lábakra ragasztottunk fel. Amíg Éva néni és Marcsi néni elkészítették a vacsorát, addig szabadprogramot kaptunk. Bejártuk a környéket, jól szórakoztunk.
Már alig vártuk, hogy besötétedjen és elindulhassunk az éjszakai túrára. Zseblámpákkal felszerelkezve indultunk el a sötét erdőben. Lehetett volna kicsit hosszabb is a túra, de jó volt a végén a bátorságpróba, ahol mindenkinek egyedül kellett visszatalálni a szállásra. Mi nem féltünk a sötétben, de tanáraink féltettek minket a vaddisznóktól.
Este UNO partit rendeztünk a fiúk szobájában. Éva néni és Marcsi néni hajnali kettőkor kidőlt, nem bírta tovább. Mi még utána beszélgettünk, aztán mindenki bealudt.
Reggel a fél hetes ébresztőnél nehezen másztunk ki az ágyból. Kisütött a nap is szerencsére. Közösen készítettünk reggelit és szendvicseket.
Fájó szívvel hagytuk el a Stájer- házakat a kacskaringós szerpentinen. A kirándulás az Alsó-réten folytatódott, ahol a „Madarak és fák napja” csapatversenyen vettünk részt eredményesen.
Sok érdekes és hasznos dolgot tanultunk a két nap alatt. Jó hangulatban, vidáman telt az erdei iskola.
Köszönjük a szülőknek, Laci bácsinak, Marcsi néninek és Éva néninek!